Програмне забезпечення для фінансових компаній, найкращий ліцензійний продукт у світі
Програмне забезпечення для фінансових компаній, найкращий ліцензійний продукт у світі

Відповідь НБУ на запит ФОП Черненко М.І., стосовно підготовки та подання звітності фінансовими установами.

ЗАПИТ

Фізична особа – підприємець Черненко Михайло Іванович

Вих. № 1 від 07.07.2020р.

на вхід. № __ від «__»_______р.

 

 

 

Національний  Банк України

           До мене, як до фахівця в сфері розробки програмного забезпечення на платформі 1С, звернулося декілька небанківських фінансових установ, таких як, ломбарди, кредитні спілки, страхові компанії, фінансові установи із надання різноманітних фінансових послуг, з проханням розробити програмне забезпечення, яке б допомогло, без особливих  зусиль, сформувати файли у форматі XML, з показниками звітності відповідно до Реєстру показників звітності  небанківських фінансових установ, розміщеного на сторінці офіційного Інтернет-представництва НБУ.

Але, на етапі розробки відповідного програмного забезпечення, у мене виникло декілька запитань, з яких, я б хотів отримати офіційне роз’яснення, а саме:

1.       Чи повинні ломбарди та кредитні спілки, за перше півріччя 2020 року, подавати до Національного банку України файл з показниками фінансової звітності у форматі XML, так звана форма FR0?

2.        Якщо фінансова установа, протягом рогу, не подає фінансову звітність до НБУ, чи повинен подаватися «нульовий» файл FR0 з показниками фінансової звітності у форматі XML.

3.       Якщо небанківська фінансова установа подає «нульовий» файл з показниками фінансової звітності FR0, чи повинна вона надіслати на електронну адресу zvit@bank.gov.ua скановану копію «нульової» фінансової звітності, складеної в паперовій формі?

4.       Які фінансові установи зобов’язані подавати  файл з показниками фінансової звітності FR0 у форматі XML за перше півріччя 2020 року?

5.       Чи обов’язково роздруковувати всі чотири форми фінансової звітності, підписувати кожну форму окремо керівником та головним бухгалтером (особою, на яку покладено ведення бухгалтерського обліку), сканувати, а тільки потім накладати кваліфікований електронний підпис (КЕП) керівника та головного бухгалтера відповідної фінансової установи на кожен файл, чи можливо достатньо зберегти  файли із фінансовою звітністю, накласти на них КЕП керівника та головного бухгалтера, та упакувати їх контейнер-архів формату ZIP?

6.       Якщо, все ж таки потрібно сканувати, то якого формати повинні бути файли?

7.       Чи допускається упакувати у контейнер-архів, формату ZIP, одного файлу, який буде включати скановані усі чотири форми  із фінансовою звітністю в форматі PDF, та накладеними, на такий файл, КЕП керівника та головного бухгалтера?

8.         Якщо фінансова звітність подається в «тисячі гривень», чи означає це, що в «тисячах гривень» подаються і інша звітність відповідно до Реєстру показників звітності  небанківських фінансових установ, розміщеного на сторінці офіційного Інтернет-представництва НБУ.

9.        Чи можна мені отримати налаштування доступу до порталу НБУ через АРІ, для автоматизування вивантаження звітних файлів в форматі XML.

Беручи до уваги стислі терміни виконання робіт та подання звітності за новими правилами, прошу надати роз’яснення найближчим часом на мою електронну адресу Lombardgold@ukr.net .

З повагою Михайло Черненко.

ВІДПОВІДЬ

Далі ми приводимо письмову відповідь, яку ми отримали від фахівців НБУ, стосовно нашого запиту.

У відповідь на запит ФОП Черненко М.І. від 07.07.2020 за № 1 повідомляємо  наступне.

З 01.07.2020 року небанківські фінансові установи звітують до Національного банку України. Регуляторна звітність та показники фінансової звітності подаються в XML форматі, відповідно до Реєстру показників звітності небанківських фінансових установ, розміщеного на сторінці офіційного Інтернет-представництва Національного банку України в розділі “Статистика/Організація статистичної звітності/Реєстр показників звітності небанківських фінансових установ”.  Файл (FRО) подають саме ті небанківські фінансові установи, які визначені Реєстром показників. Подання даного файлу для ломбардів та кредитних спілок передбачено відповідним Реєстром.

Але звертаємо вашу увагу, що на момент розміщення даної відповіді,  з Реєстра показників, для ломбардів, форма FR0 була виключена.

У разі відсутності інформації для заповнення файлу до Національного банку подається “нульовий файл” (за умови, якщо це прописано в Реєстрі показників). “Нульові М” подаються лише у разі, якщо вимогами нормативних актів передбачено складання та подання відповідної звітності, але за звітний період для такої звітності відсутні дані, що підлягають звітуванню. Інструкція щодо формування “нульового файлу” розміщена на вебпорталі.

Водночас скановану копію файлу (FR0) необхідно надіслати засобами електронної пошти НБУ на  адресу zvit@bank.gov.ua .

Скановані копії фінансової звітності мають бути у форматі pdf та упаковані у контейнер-архів формату ZIP без паролю з розміром до 10 МБ, який надсилається окремим листом на електронну адресу.

У разі подання звітності більшого розміру формується багатотомний контейнер-архів. Кожний том такого архіву надсилається окремим листом на електронну адресу.

Назва контейнер-архіву має формуватися відповідно до вимог, викладених у додатку 2 до Інструкції щодо подання звітності небанківськими фінансовими установами.

Обов’язковими реквізитами сканованих копій фінансової звітності є КЕП керівника та головного бухгалтера відповідної НФУ, накладені на кожний файл в контейнер-архіві (не на контейнер-архів в цілому), з дотриманням вимог законодавства України у сфері електронних довірчих послуг.

Фінансова звітність, що подається у вигляді сканованих копій документів, подається в одиницях виміру “тисячі гривень”.

Показники фінансової звітності, які описані в Реєстрі показників, подаються у файлах в форматі XML в одиницях виміру “копійки”.

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *